Kvällen med Linn, utan Jessica

Lördag kväll kliver jag innanför Linns dörr, där henes far är i full gång med den GODA middagen, vi går upp lämnar väskan på rummet sedan hamnar vi framför datan, för att leta skjuts in till Vallentuna, dit vi skulle på kvällen, men efter typ 5minuter lämnar jag Linn oc håller hennes pappa sällskap inne köket, jag trodde jag skulle få kolla på disney klassikern som gick på tv men icke sa nicke jag skulle vända kött, medans han kollade på det, taskigt...

Maten var hur god som helst!!
Först åt vi något med lax, och efter det åt vi köttet(som jag gjort, eller stekt iaf). klyftpotatis och sås, mums, men en hemsk sak var fel på bordet, det fanns inte cola utan cola zero, ömg säger jag bara, min största skräck, men det var okej, men cola är underbart fortfarande!

Efter maten lyckades vi fixa skjuts, men det skulle kosta mig 50 jävla spänn, men det var det värt, så v går upp och gör oss i ordning ganska fort eftersom vi inte riktigt visste när dom skulle knacka på dörren...
När vi är färdig får vi sms där det står ni kan inte komma, det är för mycket folk säger Patrick( eller något liknande)
Jag och Linn går igång på en gång, båda blir rosenröda, och vi börjar ringa runt, till slut ringer vi Moa som Linn pratat med tidigare under kvällen och hon sa att det bara var att komma dit! men problemet var ju då hur fan ska vi KOMMA DIT?
Så efter typ en timme så kommer Henke och Ken och hämtar oss precis som planerat, så vi lämnade huset vid halv tolv och ungefär 10 minuter senrare, vilket är jävligt långt när man sitter och typ hyperventelerar i baksättet för chauffören är helt galen, så går vi ur bilen för Linn känner igen sig hon såg festlokalen och vi börjar leta efter lägenheten, efter ungefär 5 minute rletande bestämmer vi oss för att ringa till Moa, Linn tar upp mobilen och ser NADA batterinivå, jag tar upp min NÄSTAN ingen batterinivå, fitta-detta kan bli en spännande kväll!, men iaf så får Linn tag på Moa efter typ 5samtal och det visar sig att vi blev av släppta för tidigt och det Linn sa var festlokalen var egentligen ett sopprum, bra koll honey.

När klockan passerat tolv kliver vi innanför dörren, hälsar på alla och blir serverad en JÄTTEGOD alkoholfri drink, muma.
När vi vart där i ungefär tjugo minuter åkte tjejerna iväg men jag och Linn stannade kvar med killarna vilket var kul!
Och eftersom drinkarna var så goda så var det rätt så många glas som slank ner...
När klockan var 03:28 ringde jag en ton sen la jag på men X ringde upp igen, igen,igen och igen och ty tio gånger till och aa jag vet inte varför för jag sa att jag inte ville något att jag bara gjorde det för att.. till slut tog Linn telefonen och pratade med X i över en timme inlåst på toaletten men jag störde väl var tionde minut eftersom jag behövde kissa, sorry.
Sen pratade X och jag tills X somnade.

Klockan tjugo i sju går jag Linn och David ifrån Moa och hennes pojkväns lägenhet, men innan vi lämnade lägenheten var Linn tvungen att fylla på alkoholmätaren en aning, sen när vi är ut och går bestämmer Linn sig för att lägga sig i skogen och sova; oh så jobbigt jag stod där i ungefär 15minuter innan varken hon eller David reser sig upp men iaf äntligen är vi på väg igen! Linn går kappt rakt men vi bestämmer oss för att byta skor så jag får hennes stövlar och hon får mina skor med 5cm klack, och nu gick hon ju inte direkt rakare, haha Linn du är så söt!

När vi kommer till busshållplatsen visar det säg att det är en halvtimme kvar tills bussen kommer så vi bestämmer oss för att gå, jätte smart....

På vägen hittar vi en fälg som Linn förälskar sig i och är bestämmd över att den ska med till Henke.
När vi kommit halvvägs til den andra busshållsplatsen kommer bussen och jag kastar mig över räcket och hamnar på fötterna, det gjorde däremot inte Linn! hon skrapa upp knät, plutt, men pga alkoholen gick allt bra hon kännde inget värre var det när vi kom hem, menmen..

Mellan 06:40 och 10:00(?) hände detta:
-Vi gick 7km
-Linn och David lägger sig i skogen
-Linn skrapar upp knät
-Linn hittar en fälg
-Vi byter skor
-Vi blir hungriga
-Vi försöker få liv i våra mobiler
-Vi hittar cykel
-Linn cyklar ifrån mig
-Jag går hälften vilse
-Linn kastar iväg cykeln
-Vi får tag i Henke
-Vi lägger oss i hans säng

Men tro inte att vi sover, sov gjorde vi när vi kommer hem till Linn och efter vi ätit makaroner och köttebullar

Ja juste Han från nyår, han kan ju ta sig!
Linn! Patrick är för fet därför fick inte vi komma!




Nu ska jag bada fötterna


Skål och good bye!

Kommentarer
Postat av: den du!

SJUKT underbar kväll med både roliga och mindre roliga saker.. Det va lätt en hendelserik kväll ;P
Tack för att jag fick uppleva det me dig!

2008-01-28 @ 16:44:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0