Tisdagen med Orientering, Picknick och Mys

Man var ju inte direkt taggad för orientering, men som tur var så gjorde mamma matsäck och jerrans syster skjutsade oss så vi slapp alla omvägar (:

Pyret kom försent så hon fick springa med Linn, medans Linn stod och väntade på kära lilla Pyret hurtade jag och Jerran iväg (förresten så kan ingen av oss läsa karta eller hitta nånstans eftersom vi aldrig varit där) så efter att vi letat efter ettan i typ tjugo minuter gav vi upp och på en gång hittade vi tvåan *Yeees*...När vi väl hittade den började vi att få tillbaka känslan av att vi skulle klara av detta men den känslan försvann väldigt fort eftersom trean inte fanns nånstans ): Och efter att stöt på fem klass kamrater som hade samma problem letade vi upp Pyret och Linn.. Vilket gäng 4st som inte kan ett piss om kartläsning!..VI vimsade säkert runt i 20minuter och vi lyckades faktiskt hitta 3:an under som 20 minuterna*fett bra* Men sen kunde vi inte vara seriösa längre så vi bara gick längst elljusspåret och lyckades faktiskt hitta 6/8 men hälfte av dom var väl typ wrong (; men vi är glada en då...


När vi kom i mål var det dags för våran efter längtade picknick!
(vi typ pratade om mat halva turen)
Vi hittade ett "mysigt" ställe där vi satte oss och åt, alla åt typ av allas mat det var mysigt (what's friends for)
Efter den goda lunchen tog vi vårt pickochpack och började gå mot bussen...Vilket betydde att vi behövde gå världens jobbigase uppförsbacke och gå genom typ halva skogen *vadå? jag överdriva? nä nu ljuger du allt*
Sen blev det en snabb avskeds puss till Linn och Pyret som skulle med bussen åt andra hållet.

Det tog typ 100år för mig och Jerran att komma hem eftersom ingen buss passade in den andra bussen *suck* Men när vi väl klev av den andra bussen tyckte vi att vi förtjänade en chips påse och en fanta så det var bara in på ica och köpa *mums*  Och sen var det såklart på med film när vi väl kom hem till mig, vi fattade iförsig nada men vi var glada en då!
Jerran stannade på middag och kvällen har vart hur rolig och mysig som helst!
Sen var jag faktiskt så snäll så jag tog med mig hundarna och följde Jerran hem, kändes rikigt bra att röra på sig även fast jag gjort det hela dagen.


Nä nu ska jag göra hälsopedagogikläxan *åh vad jag inte vill*

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Sandra leker hurtig, hahah <3

2007-09-25 @ 19:39:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0